sunnuntai 8. lokakuuta 2017

Kalliit kengät ja kertausharjoitus

Pauli Peltoniemi 1929-2017 (800m 1.55,9 -53) 1500m (4.00,0 -53) 3000m (8.50,2 -56). Suvun ennätysmies 800m & 1500m. Lepää rauhassa.

25.9.-1.10.

Maanantai
ap: 8 km
ip: 3 km + 5x2km (7.09, 6.53, 6.53, 6.41, 6.40) pal.2 + 3 km

Tiistai
ip: 18 km

Keskiviikko
ap: 8 km
ip: 3 km + 10x2´ pal.1´+ 3 km

Torstai
ip: 12 km

Perjantai
ap: 8 km
ip: 11 km

Lauantai
3 km + 20 km 3.50/km + 1 km

Sunnuntai
21 km

Yhteensä: 140 km

2.10.-8.10.

Maanantai
ap: 5 km
ip: 12 km

Tiistai
ap: 6 km
ip: 3 km + 2km (7.10), 1km (3.25), 2km (7.00), 1km (3.23), 2km (6.56), 1km (3.21) pal.1,5 + 2km 

Keskiviikko
ip: 15 km

Torstai
ap: 6 km
ip: 10 km + 10x100m

Perjantai
ap: 14 km

Lauantai
ip: 20 km 3.44/km + 2 km

Sunnuntai
ap: 22 km

Yhteensä: 127 km

Viime viikon päivitys jäi tekemättä, koska en ehtinyt kirjoitella ennen kertausharjoitusta. Edellisellä viikolla kulku oli kokonaisuudessaan ihan ok. Erityisesti maanantain 2 km vedot kulkivat hyvin ja olin tyytyväinen vauhteihin. Kova treeni kuitenkin aiheutti väsymystä, mikä näkyi seuraavina päivinä. Torstain 2 minuuttiset olivat nihkeitä, mutta lauantaina oli taas hyvä kulku. Juoksin 20 km reipasta 3.50/km keskarilla. Juoksu pysyi helppona ja se meni siihen mihin piti. Sunnuntaina hölkkäilin 21 kilsaa.

Tämä viikko meni tosiaan kertausharjoituksissa, mutta siihen nähden sain raavittua ihan hyvän viikon. Järjestelyt toimivat jälleen kerran ja puolustusvoimat huolehtivat miehen tarpeesta käydä juoksemassa. Kolmena aamuna heräsin kuuden jälkeen lyhyelle lenkille ennen aamupalaa. Iltaisin kävin suhteellisen normaalisti lenkillä. Tein yhtä lukuunottamatta kaikki harjoitukset varuskunnan 4 km pururadalla, joka oli ihan hyvässä kunnossa. En valitettavasti nähnyt yhtäkään varusmiestä lenkillä koko viikon aikana. Tiistain vetotreenin tein varuskunnan matolla, joka oli vanha tuttu Matrix. Mattojuoksu oli tauon jälkeen aika hirveätä, mutta tulipa juostua. Perjantaina kotiuduin takaisin reserviin ja ajelin Ranualle. Lauantaina kävin metillä, jonka jälkeen takaisin Rovaniemelle. Hyppäsin kyydistä 10 km ennen Rovaniemeä ja aloin laputtaa reipasta. Eka kilsa napsahti 4.06, jonka jälkeen päätin jättää verkat siihen. Nostin vauhtia ja aloin nakuttaa 3.40-3.50 kilsoja. Juoksu tuntui äärettömän helpolta. Loppujen lopuksi juoksin 20 km 3.44/km keskivauhdilla, jonka jälkeen hölkkäilin vielä pari kilsaa kotiin. Jaloissa oli tässä harjoituksessa elämäni kalleimmat kengät eli Niken kuuluisat Vaporfly 4%. Myönnetään, olin mainoksen uhri ja hankin ne uuden erän tultua myyntiin. Luettuani paljon positiivisia kommentteja Stravassa, päätin hankkia kengät testiin. Kahden testilenkin perusteella voin suositella kenkää. Todella napakka tuntuma, vaikka kenkä näyttää todella erikoiselta. Juostessa kenkä "palauttaa" askelta, mikä tuntuu aluksi todella oudolta. Nopeasti siihen kuitenkin tottuu ja askel rullaa kepeästi. Placeboa tai ei, tällä kengällä juostaan Frankfurtissa.

Frankfurtiin on kolme viikkoa, joten ei tässä ihmeitä enää ehdi tehdä. Ensi viikko on vielä tarkoitus harjoitella normaalisti, jonka jälkeen alkaa asteittainen keventely. Fiilikset lauantain onnistuneen treenin jälkeen ovat luottavaiset. Kunto tuntuu olevan nousussa juuri sopivasti. Ensi lauantaina polttelen vielä viimeisiä karstoja Rovaniemen Talvisarjajuoksussa, jossa matkana on 5 km. Tulkaapa haastamaan!  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti