sunnuntai 6. elokuuta 2017

Kesäloman viimeinen viikko

Maanantai
ap: 10 km
ip: 15 km

Tiistai
ap: 10 km
ip: 3 km + VK 15 km 3.45/km + 2 km

Keskiviikko
ap: 22 km

Torstai
ap: 9 km
ip: 14 km + 6x100m

Perjantai
ap: 10 km
ip: 3 km + 10x2 min. (3.15-3.25/km) + 10x1 min (3.00-3.10/km). pal.1 + 3 km

Lauantai
ap: 10 km
ip: 10 km

Sunnuntai
ip: 35 km 4.14/km

Yhteensä: 182 km

Niin se vain kesäloma on taas takana. Huomenna pitäisi mennä töihin ja totutella uuteen rytmiin. Kesälomalla heräilin yleensä 10 aikoihin ja kävin "aamulenkin" 12 hujakoilla. Nukuin melkein joka yö 10 tuntia ja usein vielä päikkärit päälle. Helppoa elämää. Saattaa hieman väsyttää ensimmäiset viikot, mutta eiköhän siihen rytmiin taas pääse kiinni. Ajattelin hyödyntää työmatkoja ja tehdä ne ainakin osittain juosten, saa ainakin vähän pidempään nukkua.

Tämä viikko sujui hyvin ja tuntuu, että kunto alkaa olla nousussa. Pahin vaihe on raavittu läpi ja nyt alkaa jopa välillä kulkemaan. Alkuviikon kovempi harjoitus oli 15 km VK, jonka juoksin hieman aikaisempaa rauhallisemmin. Kulku oli hieman nihkeää hieronnan jäljiltä ja lisäksi maha oli suhteellisen sekaisin lenkin aikana. Sain kuitenkin harjoituksen juostua läpi suunnitelman mukaisesti. Keskiviikkona oli vain yksi puolipitkä, jonka kävin Vellun kanssa maastossa. Kulku oli koko viikon huonointa, eikä juoksu maistunut pätkääkään. Vuorokauden lepäily teki ihmeitä ja seuraavana päivänä jalka tuntui jo kevyeltä. Pari kevyttä lenkkiä ja rullailuja päälle valmistivat hyvin seuraavan päivän kovaan harjoitukseen.

Kymmenen kertaa kaksi minuuttia ja kymmenen kertaa minuutti on kova harjoitus. Kaksi minuuttiset juoksin kelloa katsomatta 3.15-3.25/km vauhdilla ja pyrin pitämään juoksun rentona, jotta minuuteissa saa iskeä. Homma onnistui hyvin ja selvisin ekasta setistä tuoreena. Palautukset kuitenkin kuluivat nopeasti ja ensimmäisten minuuttien jälkeen tiesin, että viimeiset on vedot on tiukkoja. Puristelin menemään ja ahistin oikein kunnolla lopussa. Lopulta se viimeinenkin veto koitti ja armahti lopulta väsyneen miehen. Olin erittäin tyytyväinen tähän harjoitukseen, homma tuntui pitkästä aikaa todella hyvältä ja vauhdit ovat nousussa. Nousukunnon merkkejä!

Lauantaina kävin vain pari kymppiä, koska seuraavana päivänä odotti jo pitempi siivu. Tällä kertaa kävin yhtenä kierroksena Oikaraisessa ja matkaa tuli melko tarkkaan 35 kilometriä. Juoksu kulki todella helposti, eikä koko lenkin aikana tuntunut minkäänlaisia väsymyksen merkkejä. Keskivauhtikin nousi kohtalaiseksi 4.14/km. Viikkoon 182 km ja taas ollaan lähempänä SM-maratonia. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti