maanantai 24. heinäkuuta 2017

Valmistava jakso suoritettu

Maanantai
ap: 9 km
ip: 14 km

Tiistai
ap: 10 km
ip: VK 15 km (3.35/km) + 2 km

Keskiviikko
ap: 13 km
ip: 12 km

Torstai
ip: 25 km

Perjantai
ap: 10 km
ip: 15 km

Lauantai
ap: 2 km + VL 20x2min/1min. (16km)
ip: 10 km

Sunnuntai
ip: 28 km

Yhteensä: 181 km

Määräpainoitteinen harjoittelu jatkui tälläkin viikolla. Tiistaina juoksin 15 km VK:n, joka meni ihan hyvin. Saatoin juosta hieman liian kovaa, koska seuraavat päivät oli aika raskaita. Juoksin kuitenkin n. 25 km välipäiviin ja seuraava kovavauhtinen harjoitus oli vasta lauantaina. Välipäivät olivat suhteellisen koomaisia, mutta liikkeelle lähdettyä lenkit paranivat loppua kohti. Lauantaina pidensin VL:n 20 toistoon, joten sain kasaan täyden tunnin vauhtileikittelyä. Vauhdit vaihteli reitin mäkisyyden mukaan 3.20-3.40/km välillä. Palautusminuutti oli reipasta juoksua n. 4.00-4.20 välillä. Treeni meni siihen nähden hyvin, että kroppa tuntui ennen harjoitusta jo suhteellisen juostulta. Parin viikon koventunut harjoittelu oli hakannut lihaksiston suhteellisen araksi. Treeninä 20x2´ on kuitenkin yllättävän mukava. Aika kuluu nopeasti ja kilometrejä kertyy paljon tunnin aikana. Harjoituksen alku pitää kuitenkin juosta maltillisesti, koska matkaa riittää. 

Maratonharjoitteluun valmistava jakso on nyt suoritettu ja on palauttavan viikon aika. Juoksua kertyi vajaa 360 km kahteen viikkoon, mikä on suurin määrä kilometrejä tälle vuodelle. Tämän viikon jälkeen alkaa uusi kova harjoitusjakso, jonka aikana mukaan otetaan kovat maratonharjoitukset ja pidetään määrät korkeina. Aikaa SM-maratoniin on kahdeksan viikkoa ja motivaatio on kova. Maratonmoodi on löytynyt ja huomaan ajattelevani maratonia yhä useammin.

  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti